Meubel inventaris
Een meubel inventaris voor overzicht en inzicht
Het aanleggen van een meubel inventaris is voor veel bedrijven zeer wenselijk. En toch stellen bedrijven dit vaak uit. Ergens begrijpen wij dat ook wel. Het verkrijgen van een accuraat, overzichtelijk en flexibel meubel inventaris vereist veel werk. Toch loont het om te investeren in een meubel inventarisatie. Voor veel bedrijven is het al snel lastig om het overzicht te bewaren of terug te krijgen op het vlak van meubilair. Daarnaast worden meubels in verschillende periodes aangekocht bij verschillende leveranciers. Wanneer ze dan ook nog verspreid staan over meerdere locaties wordt het haast onmogelijk om bij te houden hoe het zit met de voorraad, afschrijvingen, toekomstige investeringen, onderhoudskosten en ga zo maar door. Dan is het interessant om tijd en middelen te investeren in een meubel inventaris.
Meubel inventarisatie in 3 stappen
Bij een meubel inventarisatie zijn er 3 grote stappen waarin je het proces kan indelen. Ieder meubel inventarisatie systeem heeft hier een eigen benaming voor. Bij het meubel inventarisatie systeem van Alvero spreken we over tag, scan en manage. Tijdens de tag fase komt het Alvero team langs om jouw meubels te voorzien van een RFID-tag. De meubels die zo een RFID-tag krijgen zullen uiteindelijk uitgelezen kunnen worden in het Alvero Meubel Management dashboard. RFID is een technologie die al veel gebruikt wordt in het bedrijfsleven. Bijvoorbeeld in toegangspasjes, tijdregistratie, diefstalpreventie of afvalverwerking. Dankzij minuscule chips die een elektronische productcode bevatten, is deze technologie ook erg geschikt voor voorraadbeheer. Ook kunnen de chips op al bestaande producten geplakt worden. Alvero heeft een meubel managementsysteem bedacht wat gebruikt maakt van deze RFID-chips.
Wanneer alle meubels voorzien zijn van een RFID-tag gaan we fase 2 in, het scannen. Met onze handheld lopen wij door het gebouw heen en lezen wij de RFID-tags uit. Alle data wordt meteen opgeslagen in het Alvero Meubel Management systeem. In stap 3 ga jij deze gegevens beheren in het Alvero Meubel Management systeem. Je kan verschillende handelingen uitvoeren en weet altijd welke meubels waar staan.